linia

Jak zdrowe są nasze włosy?

Obiecałam, że o włosach już nic nie będzie, ale nie mogałm się powstrzymać. Przeglądałam strare magazyny i wiedziałam, że jest powod dla którego zatrzymałam ten egzemplarz. 
Może macie ochotę na przeprwadzenie kilku testów w domowym zaciszu?

Jak zniszczone są Twoje koncówki?
Weź garść włosów i sprawdź w jakim stanie są ich końce. Obetnij te które przypominają trójzębne widelce lub gałęź. Autor tekstu, oprócz cięcia, zaleca też wzbogacenie naszej diety o tłuszcze nienasycone (możemy je znaleźć w orzechach, rybach). Nie wspomnę o zbawiennym działaniu tych kwasów na naszą cerę:) 

 Jak spragnione są nasze włosy?
 Weź jeden morky włos i postaraj się go rozerwać w pół. Jeżeli pęknie bez problemu to prawdopodobnie są odwodnione/przesuszone. Bardzo możliwe jest, że i Twoja skóra nie jest w najlepszej kondcyji, więc oprócz picia niezbędnej do życia wody, należy pamiętać o dostarczeniu jej innych związków. Suplementy diety, bądź urozmaicona dieta powinna pomóc. 

Jak szybko rosną Twoje włosy?
Teroteycznie powinno ich przybywać ok 1.3 cm na miesiąc. Jeżeli tak nie jest, to może warto sprawdzić poziom żelaza?

 Jak łamliwe są Twoje włosy?
Ponownie "wyrywamy" jeden z naszych włosów i delikatnie go naciągamy. Jeżeli pęknie bliżej naszej skóry głowy to prawdopodobnie mamy do czynienia z większym stresem? Podniesione poziom kortyzolu blokuje absorbcje witamin i minerałów w naszym organiźmie, obniża układ immunologiczny, sprawia, że szybciej się starzejemy. Witaminy B6, B12, cynk i magnez powinny pomoc, więc jedz więcej szpinaku, pełnoziarnistego ryżu. Już dawno przyglądałam się temu sprayowi od Davida Kirch, link...ktoś próbował?

  
 Czy wypada nam więcej włosów niż powinno?
Zbierz pukiel włosów w "kupę" i delikatnie przeczsz dłonią, Jeżeli wypadnie więcej niż sześć włosów, może gubisz ich więcej niż powinnaś?
Włos ma trzyletni cykl wzrostu, relaksu i wypadania.
Zmiany hormonalne, stres, chorba, ciąża lub wczesne macierzyństwo? Najgorsze jest to, że włosy zaczynąją nam wypadać dopiero po 2-4 miesiącach od wspomnianych wcześniej wydarzeń i często nie kojarzymy faktów:(
Często problem przechodzi dam, ale jeżeli nie widzimy poprawy, to wizyta u lekarza jest konieczna, może endokrynolog?

 
Skan skóry głowy?
Sucha i łuszcząca się?
Podobno 1z5 osób ma problem z łojotokiem (Seborrhoeic dermatitis). Problem pojawia się, kiedy nie myjemy naszej skóry za często co powoduje, że nie usuwamy martwego naskórka:(
ZA dużo alkoholi i nabiału w naszej diecie nie pomaga:(
Łuszcząca się i tłusta?
Często spowodowana infekcją grzybiczną. 
Wrażliwa i swędząca?
Może to łojotok alergiczny? Wrażliwość na alkohol i mocne przyprawy?

Bardzo zaintersował mnie ten artykuł i może Wy też znajdziecie podpowiedź w rozwiązaniu włosowej zagadki.

Oczywiśie nie sugerujcie się tylko powyższym tekstem.

Pozdrawiam Was serdecznie i do usłyszenia

Aga

20 komentarzy:

  1. Mnie tez bardzo zainteresowal zreszta jsk kazdy Twoj filmik o wlosach ;)
    Moje wlisy niestety kiepsko ostatnio wygladaja i skora zreszta tez. Stres i za malo wody robi swoje.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja niestety zmagam sie z nadmiernym wypadaniem wlosow po porodzie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio zauważyłam, że na skórze głowy pojawiło mi się bardzo dużo strupków, a skóra swędzi .... Myślę, ze to wina nowego szamponu, co dziwne... NATURALNEGO, wcześniej nie zwracałam uwagi na skład szamponu, a teraz kiedy postawiłam na naturę w składnikach, moja skóra głowy oszalała....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie domywasz szamponu? Albo twoja skóra po prostu nie lubi takiej pielęgnacji? Najlepiej jeżeli zrobisz sobie piling cukrowy który usunie te strupy. Piling jest bardzo prosty bierzesz troszkę szamponu (ja wybrałabym jakiś oczyszczający zamiast tego który obecnie stosujesz) dosypujesz cukru i myjesz tym głowę, potem możesz ponowić samym szamponem jeśli obawiasz się że coś będzie nie domyte. Nie martw się, że cukier zostanie ci w włosach to tak jak z herbatą jeśli jest ciepła to cukier się rozpuści więc spłucz ciepłą wodą. Jeśli po tym zabiegu nie zobaczysz różnicy być może jest to łupież tłusty i wtedy czas ruszyć do apteki po szampon przeciwłupieżowy. Ja osobiście polecam catzy do kupienia również w hebe jego cena to ok 12-14 zł czyli jak na szampon przeciwłupieżowy to całkiem dobra cena. Warto też przygotować wcierkę z liścia laurowego, której efekty powinny się pojawić już po kilku użyciach. :)

      Usuń
    2. ooooo o peelingu do skóry głowy nie słyszałam!!! spróbuję jeszcze dziś! dziękuję Ci bardzo!!!!

      Usuń
  4. o! z tym wypadaniem to nie wiedzialam ze zaczyna sie 2-4mce od stresujacego wydarzenia! wszystko sie zgadza! teraz musze jakos wstrzymac ich wypadanie! bardzo przydatny artykul!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię Twoje wpisy i filmiki o włosach i mogłabym je czytać codziennie, nawet kilka razy dziennie, więc spokojnie możesz wrzucać coś jeszcze :D

    A co do artykułu, to z wymienionych problemów borykam się od niedawna z wolnym przyrostem włosów. Pewnie wiąże się to z tym, że przez ostatnie kilka tygodni byłam dość poważnie chora i lekarze dosłownie bombardowali mnie antybiotykami, więc teraz mam mnóstwo niedoborów witamin i minerałów i strasznie osłabiony organizm. Mam nadzieję, że włosy nie zaczną mi wypadać po tej masakrze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z wypadającymi włosami przeszłam koszmar. Leciały garściami przez ponad pół roku... Wyniki były w porządku, aż ginekolog nie pomylił się i nie zlecił przez przypadek badań androgenów. Mimo że już wmawiano mi, że to ma psychiczne podłoże i zwariowałam ze stresu, to po pierwszej dawce leków przeszło. Czasami trzeba mieć szczęście by znaleźć przyczynę wypadania... Nie zawsze to jest stres, jak większość mówi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny artykuł, dzięki! Mam obsesję na punkcie moich włosów, więc z pewnością zrobię te testy i skupię się na tym, czego mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pseudonaukowy bełkot :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubie takie notki. Nie rozpisujesz się na miliard stron i nie używasz naukowego słownictwa, żeby jeszcze bardziej podrasować swój tekst. Fajnie,że dołączyłaś też fotki artykułu. Faktycznie beznadziejna sprawa z tym, że dopiero po ok. 2 miesiącach jest reakcja na stres i inne czynniki, które źle wpływają na nasze włosy. Ja niestety skusiłam się na ombre, co fatalnie wysuszyło mi włosy, oczywiście obcięcie końcówek odkładałam jak sie tylko da, bo każdy cm to załamanie emocjonalne, bo przecież zapuszczam włosy do pasa, haha :P Czas zmienić dietę i zacząć w jakiś dobry sposób wyładowywać stres (może boks na playstation?:P ), i czekać na efekty :D

    Pozdrawiam (;

    OdpowiedzUsuń
  10. co jak co, ale akurat na włosy nie mogę narzekać, poza tym praktycznie cały czas mam niedobór żelaza, ale moje włosy rosną bardzo szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehhh moje to take cienkie i delikatne, farbowane, ale z uwagi na to, że noszę krótką fryzurę, to strzyżenie średnio co miesiąc bardzo pozytywnie wpływa na ich kondycje, mimo, że są też tak samo często farbowane.

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo mądry artykuł. nie wystarczy dbac o nasze włosy od zewnątrz. najwazniejsza jest ochrona i odbudowa ich od wewnątrz. czyli witaminy, minerały, zdrowa dieta i dużo wody. na co dzień o tym wszystkim zapominamy ale naprawdę warto zwrócić na to uwage.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyny, macie może jakiś złoty środek na nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy? Moje włosy wymagają mycia 2 razy dziennie, na co nie mogę sobie pozwolić. Moim jedynym ratunkiem jest suchy szampon, ale wiem że to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. Proszę o pomoc:(

    OdpowiedzUsuń
  14. kurcze, mialam zrobic ten test wczoraj po myciu i zapomnialam:(( jak zrobie, to napisze czy z moimi wlosami wsystko ok:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tym poziomem żelaza to prawda? Zapuszczam włosy, ale mam anemię,żelazo wchłania mi się w bardzo małych ilościach. I nie jest to spowodowane złą dietą, mam tak po mamie, mama po babci. Trochę mnie to martwi, ale jakoś nie jestem do końca przekonana, że właśnie przez żelazo włosy mogą wolniej rosnąć...

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejny świetny post :) Śliczny wygląd bloga zazdroszczę *.*
    Dodaję do zakładek, bo na pewno będę wpadać i sprawdzać czy są nowe posty!
    http://love-little-berry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny artykuł, ale wszystko zależy gdzie pracujesz, co robisz,jaki masz styl życia, na co narażone są włosy i czy znajdziesz czas by odpowiednio o nie zadbać.Ja mam cienkie włosy, szybko się niszczą...mogę zadbać o ich kondycję, ale choć bym na głowie stawała to nigdy nie dorównam komuś kto ma gęste i grube włosy.

    OdpowiedzUsuń
  18. a co to za magazyn. Calkiem fajnie napisany artykul :)

    OdpowiedzUsuń